Internal error? No upload possible

Same error here - Multiple variations. Experienced it in the past so likely to resolve itself (may be issue with eBay server).

Running latest Mac OSX & Gargesale versions.

Bonjour, j ai le même problème depuis aujourd’ hui, je ne peux plus mettre en ligne mes annonces !
" erreur interne …serveur d’ images "
J’ ai la dernière version de garagesale 7,0,7
Et j utilise un mac book pro retina debut 2015 version sierra 10.12.3
Merci de votre aide.
Cordialement

Just tried again and uploaded around 12 listings with no issue. Try rebooting and see if that works :slight_smile:

Merci, tout semble fonctionner a nouveau !!!

Exactly the same problem, a few times but last night was terrible. Managed to upload 3 out of 20 listings. Very frustrating.
Mick

Seems like this was a temporary issue.
Just tried it again and it works now.

Thanks

Même problème de mon coté hier soir (dimanche) aucunes mise en ligne possible, c’est vraiment gênant.
de même je me demande si cela n’a pas un rapport avec la mise a jour des annonces eBay (12 photos gratuites dans les annnonces)

In my case, it is NO temporary problem. I can upload exactly one item (and it takes at least five minutes). When I try to upload item #2, it starts again. I can’t work with Garagesale any longer and lose money each day.

Hi sabinesabine,

I am sorry to hear. Did you made any changes to your system recently or installed any network tools?
Do you use any of these tools?:
Kaspersky, LittleSnitch, MacKeeper, HandsOff, cisco anyconnect, GlimmerBlocker, AdBlocker

Also, is there anything non-standard about your internet connection?

Regards, Kristian

Hi Kristian,

I have none of these tools - internet connection is good. We have 10mbit upstream, 50 mbit downstream and a ping near 30 and Gigabitlan. I made no changes on my system or in the network area. I mainly have this problem in the evening. I use a macMini 1,4 GHz Intel Core i5.

I tried it a minute ago, but - once again - I get the error message: “Bilder Upload fehlgeschlagen. Interner Anwendungsfehler. Bitte versuchen Sie es später erneut.”

Firtst time this problem occurred was after the update to Garagesale 7.07 (795).

Best regards and many thanks for your help,

Sabine.

Addition: I thought it has something to do with the size of my photos - 1600 × 1200. So, I tried it with my own server (which I tested before, I used it many times in the past). It allows me to use the original size - but not now. Again, the same error message. It uploads about 80% extremely slow, the the message turns up.

Toujours le meme problème, j’ai essayer avec les 3 options d’upload d’image (garagesale, ebay, mon serveur perso) toujours pareil c’est très très gênant

Same here! I really hope this can be solved.

hello Sabine, you are on mac ?

Bonjour avez vous trouvez une solution à votre problème ?

Bonjour, le chargement de l annonce s arrêtait au bout de plusieurs minutes. j ai réduit au minimum la taille des photos de mon annonce et elle a pu se charger ! Ensuite je l ai modifier pour mettre mes photos à taille normale et ça sait bien
Passer. ( rapidement ) et apres tout est reparti comme avant !!!
Bizarre !
Cordialement

Cyril Chaumont

Yes, I work with a Mac. And, very much to my surprise, I have the problem each evening - it works in the morning.

Toiujours le même problème de mon coté aucunes images ne se charge j’ai l’impression, le message d’erreur a changé également, je comprend pas pourquoi alors que tout fonctionner bien, du jour au lendemain l’application est inutilisable, je trouve ça honteux, à ce prix en plus c’est vraiment de l’argent foutu en l’air et en plus c’est de l’argent de perdu car aucune vente ne passe.

et a part rejetté la faute sur les serveurs d’eBay c’est les seuls conseils que je vois ici de la part de Kristian

Toiujours le même problème de mon coté aucunes images ne se charge j’ai l’impression, le message d’erreur a changé également, je comprend pas pourquoi alors que tout fonctionner bien, du jour au lendemain l’application est inutilisable, je trouve ça honteux, à ce prix en plus c’est vraiment de l’argent foutu en l’air et en plus c’est de l’argent de perdu car aucune vente ne passe.